O nas - Vivid Games
Vivid Games Logo
EN

Vivid Games to wiodące polskie studio tworzące gry mobilne. Dzięki Real Boxing – naszej flagowej produkcji uważanej za najlepszą bokserską markę mobilną na świecie zdobyliśmy globalny zasięg i pewność, że jesteśmy gotowi dostarczać najwyższej jakości mobilną rozrywkę.


  
W 2006 Remi Kościelny i Jarek Wojczakowski zdecydowali się rozpocząć nowe przedsięwzięcie skupiające się na grach mobilnych. Już wówczas, jako założyciele wierzyliśmy, że segment mobilny to przyszłość branży gier, jednak dekadę później okazało się, że rzeczywistość przewyższyła nasze oczekiwania, a jego wartość osiągnęła 50 mld USD i stale rośnie.


Z niewielkim budżetem i kilkoma telefonami, oraz otwartymi głowami i silną motywacją rozpoczęliśmy naszą przygodę. Pierwsze lata wspólnej pracy zaowocowały ponad 150 projektami dla klientów z całego świata. Pracowaliśmy nad wieloma znanymi i licencjonowanymi grami jak Moto GP, Crazy Frog, The Dog czy NCIS dla dużych i cenionych producentów m.in. Namco, Connect2Media, oraz Mr. Goodliving.

Krótko po rozpoczęciu działalności zawarliśmy nasze pierwsze kontrakty na dystrybucję własnych projektów. Największy polski dystrybutor Mobile Entertainment Europe i jeden z największych światowych dostawców mobilnej rozrywki – Hands-On-Mobile uwierzyli w nasze autorskie projekty – strategiczną grę Samurai: Puzzle Battle oraz Battle Blocks. Obie zostały bardzo dobrze odebrane i okazały się komercyjnym sukcesem, który pomógł nam rozwinąć skrzydła.

W 2010 roku Ski Jumping, pierwsza z naszych globalnych marek, wybiła się z progu. Podążyły za nią w kolejnych latach Ski Jumping 2011, Ski Jumping 2012 i Ski Jumping Pro w 2013 roku. Jednocześnie w 2011 roku pozyskaliśmy do naszego portfolio pierwszą dużą licencję sportową – żużlowe FIM Speedway Grand Prix.

Kolejnym krokiem milowym było zaprojektowanie przez dwuosobowy zespół w rekordowo krótkim czasie dwóch miesięcy gry Neon Mania, która okazała się pierwszym hitem dedykowanym urządzeniom z systemem iOS.

W 2011 roku, dzięki zdobytej wiedzy i doświadczeniu zdaliśmy sobie sprawę, że, by zrobić znaczący krok naprzód musimy skupić się wyłącznie na projektach własnych. W oparciu o to założenie zbudowaliśmy długoterminową strategię. Kreacja ambitnych własnych produkcji stała się naszym celem dla realizacji którego potrzebowaliśmy inwestora, który zapewni nam finansową niezależność.

W czerwcu 2012 zadebiutowaliśmy na NewConnect, alternatywnym rynku warszawskiej GPW i z sukcesem pozyskaliśmy blisko 3 mln PLN. Stabilizacja finansowa zapewniła nam możliwość patrzenia szerzej. Mogliśmy pozwolić sobie na wydanie większej liczby gier. W 2012 roku do dystrybucji trafiły Neon Blitz i BMX Jam, jednak to kolejna gra wprowadziła Vivid Games na nowe tory i zmieniła naszą historię na zawsze.

 


Po jedynie 6 miesiącach produkcji, 15. listopada 2012 r, Real Boxing zadebiutował na Apple App Store. Gra otrzymując prestiżowe wyróżnienie Apple Editors’ Choice trafiła na pierwsze miejsce rankingów gier sportowych w 154 krajach i na szczyt listy najlepszych gier aż w 91. Ponadto tytuł został laureatem wielu konkursów, m.in. na Najlepszą Polską Grę Roku 2012.

 

Zawansowana grafika 3D uczyniła Real Boxing tytułem idealnym do zademonstrowania możliwości najnowszych urządzeń wielu wiodących firm technologicznych, m.in. konsoli Nvidia Shield czy Google TV.

We wrześniu 2013 roku Real Boxing zadebiutował na przenośnej konsoli PlayStation Vita. W 2014 roku gra znalazła się w rankingu najbardziej popularnych na Sony PlayStatation Store gier na 11 miejscu na świecie, a w maju 2015 trafiła na szczyt listy w Europie. W lipcu 2014 roku Real Boxing trafił do użytkowników komputerów PC na całym świecie za pośrednictwem sklepu Steam i wielu innych.


Podążając za sukcesem Real Boxing zdecydowaliśmy się podnieść poprzeczkę wizualnej doskonałości jeszcze wyżej. Razem ze światowej klasy warszawskim studiem graficznym Platige Image założyliśmy spółkę celową w ramach której wspólnie stworzyliśmy przygodową grę akcji Godfire: Rise of Prometheus.

Gra trafiła do dystrybucji 14. czerwca 2014 roku, otrzymując jako druga z kolei gra Vivid Games wyróżnienie Apple Editors’ Choice, bardzo dobre recenzje i doskonałe opinie ze strony graczy.

Podczas Targów CES 2015 Godfire został wykorzystany do zaprezentowania graficznych możliwości najnowszych procesorów Qualcomm SnapdragonTM 805 i 810, podczas gdy Real Boxing trafił do grona tytułów startowych dla Google Android TV na systemach Sony Bravia i Razer Forge.


Godfire był kolejną z naszych gier, doskonale przyjętych przez prasę i graczy, jednak z powodu m.in. zmniejszenia zainteresowania grami w modelu premium oraz dużego rozmiaru pliku potencjał komercyjny projektu okazał się ograniczony.


Doświadczenie zdobyte podczas dystrybucji wcześniejszych gier zaowocowało kolejnym krokiem milowym w naszej historii. W czerwcu 2014 roku zmieniliśmy model biznesowy Real Boxing z premium na free-to-play i już w pierwszym tygodniu pozyskaliśmy niemal 2 mln graczy. Transformacja modelu biznesowego okazała się być dobrą decyzją. Wiedzieliśmy jednak, że, by w pełni wykorzystać potencjał modelu free-to-play kolejne gry musimy od samego początku tworzyć w oparciu o zasady kluczowe dla tego modelu.

Naszą kolejną produkcją był Real Boxing 2. Podeszliśmy do tematu poważnie angażując w proces produkcji team złożony z 50 osób. Kontrakt z hollywoodzkim MGM zapewnił nam prawa do wykorzystania największej bokserskiej licencji filmowej wszechczasów. W listopadzie 2015 roku wystartowaliśmy z dystrybucją Real Boxing 2 Creed, która w marcu 2016 roku przeistoczyła się w Real Boxing 2 Rocky. Od tego momentu gracze mieli do dyspozycji cały wachlarz ulubionych postaci wliczając Rocky’ego Balboa, Apollo Creed’a, Clubbera Langa czy Ivana Drago. Real Boxing 2 Rocky zdobył pierwsze miejsce na liście najczęściej pobieranych gier w 52 krajach oraz zdobył najwyższy stopień podium w rankingu gier sportowych aż w 141. Do dzisiaj gry marki zostały pobrane już ponad 50 mln razy.

Dla jak najlepszego wykorzystania naszego potencjału wydawniczego na koniec 2015 roku uruchomiliśmy platformę Vivid Games Publishing zapewniającą zewnętrznym developerom dostęp do naszej wiedzy, doświadczenia, autorskich technologii i niezbędnego finansowania.

30. września 2016 roku notowania Spółki zostały przeniesione na rynek podstawowy warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych.

W marcu 2017 roku opublikowaliśmy wyścigową grę Highway Getaway, która doszła na pierwsze miejsce rankingu gier wyścigowych w 83 państwach.

Miesiąc później wydaliśmy ostatnią część naszej największej marki – Real Boxing Manny Pacquiao, której bohaterem została jedna z największych gwiazd światowego boksu.

W listopadzie 2017 roku świętowaliśmy 5 rocznicę marki Real Boxing, największej i najbardziej dochodowej bokserskiej franszyzy mobilnej na świecie. By pokazać skalę sukcesy wystarczy wspomnieć kilka liczb: ponad 53 mln graczy, a za nimi 3 mld walk podczas 95 mln godzin spędzonych w grze.

Rok 2017 był dla nas czasem ewolucji wewnętrznej obejmującej organizację pracy, komunikację i zarządzanie w kluczowych obszarach.


Jesteśmy studiem, w którym 80 osób z zaangażowaniem koncentruje się na misji tworzenia szalenie wciągających, wizualnie wybitnych gier mobilnych, które łączą graczy w chwilach rozrywki. Aby tworzyć takie gry podejmujemy kreatywne wyzwania, celujemy wysoko i dążymy do perfekcji. Naszą wizją jest bycie światowej klasy studiem developerskim z docenionymi i odnoszącymi komercyjne sukcesy tytułami.


Aktualnie pracujemy intensywnie nad bardzo ekscytującymi projektami, które planujemy wydać w 2018 roku jak nasze własne gra akcji – Mayhem Combat i strategiczna gra akcji Space Pioneer czy doskonale zbalansowana gra wyścigowa Gravity Rider pozyskana do portfolio w ramach programu wydawniczego. Wszystkie tytuły prezentują wysokie walory produkcyjne i wzrastające metryki.

Rozwijamy również rosnącą liczbę innowacyjnych technologii, które wzmacniają atrakcyjność naszych tytułów w obszarach monetyzacji, rozgrywki wieloosobowej i QA.


Jesteśmy przekonani, że najlepsze dopiero przed nami. Z doświadczonym zespołem, świetnymi grami na finiszu, dobrym nastawieniem i stale rosnącym rynkiem free to play czujemy, że rok 2018 będzie należeć do nas!